Min blogg ska handla om allt.

Mitt beslut

Publicerad 2015-10-27 22:50:47 i Allmänt,

Min vilja, min slöja 

Ja, för cirka 5 års sedan tog jag SJÄLV beslutet att bära slöja, sjal.

Jag tog själv beslutet att bära slöja, jag blev inte tvungen till det. Den dagen jag tog på mig slöjan sade min mor: 
- Varför? Du är ung. Du ska inte behöva ta på dig sjal i denna ålder. Men du bestämmer själv över dit egna liv och tar själv egna beslut. 

Jag var alltså inte tvungen. 

Många har kommit fram och alltid frågat:
Har dina föräldrar tvingat dig till slöja?

Mitt svar är nej. 
Jag tar själv mina beslut och får göra precis vad jag vill ( INTE PRECIS ALLT, INTE VÅLD osv...) 

Min mor har alltid sagt till mig: 
Du har ett eget liv. Jag gav dig ett liv, ett liv som jag ansvarar för men inte styr över. 
Det finns nog ingen förälder i denna världen som styr över sina barn.  

Man kan tro att islamiska föräldrar tvingar sina döttrar till sjal. Men de gör inte det, kanske vissa men, hell no att föräldrar gör sådant mot sina barn. 

Om jag idag tog av mig sjalen, skulle inte min mamma eller pappa gjort något. Det de skulle ha sagt är: 
Du tar själv dina beslut och vi finns här om du behöver hjälp, att du är glad är det ända vi vill.

Ingen förälder äger någon annans liv. 
Det finns cirka 9 miljarder människor på denna jord och alla dessa 9 miljarder ska kunna/måste styra sina egna liv.   

Föräldrar ger råd osv. 
Men aldrig att de står ivägen för någon beslut ( föräldrar har rätt att stå ivägen för något som tex innehåller våld) 

Föräldrar är till för att stödja oss fram till våra mål och inte sätta en mur från den. 

-Aminaalim


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-10-28 23:30:49

Bästaa Bloggen Jag Svär❤️❤️

Svar: Haha, TAACK ❤️❤️
Amina Ali Masalla

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amina Ali Masalla

Instagram: Aminaalimsblogg Twitter: Aminaalimasalla

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela