Min blogg ska handla om allt.

Sminkproblem

Publicerad 2015-10-16 22:43:29 i Allmänt,

Den 25/9 2015 åkte både jag och mina vänner ut på en tjej-kväll/dag. Vi hade en jätterolig dag tillsammans med massor av glädjetårar. 

Under våran promenad runt stan gick vi in på Cubus.

Medans vi kollade runt i Cubus kom vi till Sminkavdelningen.

Vi blev chockerad: 

De hade alltså inget smink för mörkhyade.

Ska det då betyda att vi mörkhyade inte ska sminka oss? 

Cubus är inte den ända som har detta problem utan Lindex, hm mm.

Sverige som säger att både mörkhyade och ljusa ska behandlas lika har verkligen misslyckats med detta. 

Det finns mörkhyade män och kvinnor som vill sminka sig för billigt och tex så säljer hm billigt smink. Men tyvärr så har inte Hm min foundation färg.

Det finns både tjejer och killar där ute som inte har råd med Mac och bobbi brown.
De väljer därför att gå till hm, men tyvärr så finns inte deras foundation färg. 

Vad är detta för samhälle ?
Varenda dag så hör jag att Sverige har jämlikhet. Men tyvärr ljuger de.
Svarta och vita behandlas på olika sätt,
jag som är mörkhyad hittar tex inte min foundation färg och jag som är muslim och med min egen vilja valt att ha sjal på mig känner mig orättvis behandlad. 
Livet är svårt. Folk kallar oss invandrare när jag vi är i Sverige och i hemlandet så blir vi kallade för européer. Vi är liksom inte välkomna någonstans.  
-Aminaalim


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Amina Ali Masalla

Instagram: Aminaalimsblogg Twitter: Aminaalimasalla

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela